Como aprender inglês com games?

domingo, 14 de fevereiro de 2010

VALENTINE'S DAY - USEFULL EXPRESSIONS

Hi people, today is Valentine's Day, a special date to express your love, and to celebrate the spirit of love. But how to do it in English? I brought you today a list of expressions to use in this special day.

VALENTINE'S DAY - USEFULL EXPRESSIONS

Te amo! / Eu amo você!
I love you!

Você me ama?
Do you love me?

Estou apaixonado/a.
I’m in love.

Você é lindo/a!
You’re beautiful!

Você me faz feliz!
You make me happy!

Quer casar comigo?
Will you marry me?

Minha namorada querida / Meu namorado querido
My dear girlfriend / My dear boyfriend

Você é o amor da minha vida.
You are the love of my life.

Quero estar contigo para sempre. / Quero estar com você para sempre.
I want to be with you forever.

Estou com ciúmes.
I’m jealous.

Seja meu/minha!
Be mine!

Te adoro / Eu adoro você
I adore you.

Sinto saudades / Sinto sua falta
I miss you.

Você sente saudades de mim?
Do you miss me?

Você sente minha falta?
Do you miss me?

Preciso de você.
I need you.

Penso sempre em você.
I always think of you.

Te amo com todo meu coração.
I love you with all my heart.



If you have liked, give your comment!

That's it! See you next time.

0 comments: